Skuteczny sposób na głośne hydropopychacze.
Podczas eksploatacji silnika największe zużycie występuje w obszarze GMP tulei cylindra, mechanizmu rozrządu(krzywki, popychacze), panewki wału korbowego i wałka rozrządu. Wynikiem rewitalizacji jest sformowanie gradientowego i wielofunkcyjnego pokrycia z zestawem niezbędnych charakterystyk stanu naprężeń. Otrzymane pokrycie posiada unikalne właściwości: wysoka twardość, wysoka odporność na korozję, niska chropowatość. Zastosowanie gwarantuje stabilne utrzymanie wysokich parametrów pracy silnika przez długi okres.
• odnawia i zabezpiecza przed zużyciem trące się detale poczynając od pompy oleju, poprzez złożenia cylinder-tłok oraz rozrządu;
• wyraźnie obniża zużycie paliwa(do 30% na biegu jałowym);
• podnosi do nominalnego ciśnienie oleju w układzie smarowania;
• podnosi i wyrównuje sprężanie w cylindrach;
• podnosi moc silnika, polepsza elastyczność;
• obniża głośność i wibracje do 10 razy;
• przedłuża okres eksploatacji 2-3 krotnie;
• chroni silnik przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomień;
• polepsza prace silnika już po 50-100 km jazdy;
• umożliwia eksploatacje silnika przy awaryjnym ubytku oleju – nawet do 300 km;
Trwałe doszczelnienie złożenia pierścieni z tuleją cylindra wywołuje proces samooczyszczenia silnika. Zmniejszone przedmuchy spalin do skrzyni korbowej a dalej poprzez odpowietrzenie(popularną odmę) do układu dolotowego. Mniej par oleju i spalin wędruje w kolektor dolotowy, intercooler, turbinę. Zgromadzone odkłady w tych miejscach powoli i systematycznie ulegają zmniejszeniu – układ samoczynnie odzyskuje pierwotną drożność. Turbosprężarka pozbywa się brudów blokujących kierownice turbiny – rośnie jej wydatek i zmniejsza się prawdopodobieństwo występowania jej wyłączania. Komora spalania odzyskuje czystość i następuje wielokrotne zmniejszenie wyrzucania ze spalinami niespalonych cząstek oleju, jakie skutecznie zatykają katalizator – katalizator oczyszcza się. Niezmiernie istotnym jest tu też znakomite ograniczenie procesu starzenia oleju powodowanego kwaśnymi spalinami co prowadziło do skracania okresu jego eksploatacji, nawet o połowę. Powoli lecz systematycznie przywracane są warunki pierwotne i można wrócić tak do lepszego oleju jak i do fabrycznych zaleceń w okresach między wymianami.
Dozowanie:
Pojemność układu smarowania silnika [L] |
3 - 10 |
11 - 20 |
21 - 30 |
Ilość tubek 9ml [szt] |
3 |
6 |
9 |
Schemat etapy i obróbka |
1+1+1+1 |
2+2+2+2 |
3+3+3+3 |
Ilość tubek do nowego silnika |
2 |
4 |
6 |
Uwagi:
• Zamknięcie cyklu następuje po przebiegu ok. 1500 km licząc od pierwszej aplikacji. Oleju do końca obróbki nie zaleca się wymieniać; Możliwa jest obróbka na biegu jałowym(4 godziny jako ekwiwalent 200 km jazdy) Nowe silniki (przebieg do 20 000 km) obrabiać jednoetapowo dwoma aplikatorami.
• Silniki po naprawie głównej zaleca się obrabiać w trzech etapach jak z przebiegiem. Metalowo ceramiczne pokrycie zabezpieczające formuje się w każdym sprawnym mechanizmie, jednak gdy mechanizm(silnik) jest w stanie krytycznym(zużycie 100%) niezbędnym jest wymiana zużytych/ uszkodzonych części.
Konfekcjonowanie: Tubka 9 ml w blisterze Art. XA10334