Hydropopychacze stukają?
Podczas eksploatacji silnika największe zużycie występuje w obszarze GMP tulei cylindra, mechanizmu rozrządu(krzywki, popychacze), panewki wału korbowego i wałka rozrządu. Wynikiem rewitalizacji jest sformowanie gradientowego i wielofunkcyjnego pokrycia z zestawem niezbędnych charakterystyk stanu naprężeń. Otrzymane pokrycie posiada unikalne właściwości: wysoka twardość, wysoka odporność na korozję, niska chropowatość.
Zastosowanie gwarantuje stabilne utrzymanie wysokich parametrów pracy silnika przez długi okres.
• odnawia i zabezpiecza przed zużyciem trące się detale poczynając od pompy oleju, poprzez złożenia cylinder-tłok oraz rozrządu;
• wyraźnie obniża zużycie paliwa(do 30% na biegu jałowym);
• podnosi do nominalnego ciśnienie oleju w układzie smarowania;
• podnosi i wyrównuje sprężanie w cylindrach;
• podnosi moc silnika, polepsza elastyczność;
• obniża głośność i wibracje do 10 razy;
• przedłuża okres eksploatacji 2-3 krotnie;
• chroni silnik przed negatywnymi skutkami zimnych uruchomień;
• polepsza prace silnika już po 50-100 km jazdy;
• umożliwia eksploatacje silnika przy awaryjnym ubytku oleju – nawet do 300 km;
Trwałe doszczelnienie złożenia pierścieni z tuleją cylindra wywołuje proces samooczyszczenia silnika. Zmniejszone przedmuchy spalin do skrzyni korbowej a dalej poprzez odpowietrzenie(popularną odmę) do układu dolotowego. Mniej par oleju i spalin wędruje w kolektor dolotowy, intercooler, turbinę. Zgromadzone odkłady w tych miejscach powoli i systematycznie ulegają zmniejszeniu – układ samoczynnie odzyskuje pierwotną drożność. Turbosprężarka pozbywa się brudów blokujących kierownice turbiny – rośnie jej wydatek i zmniejsza się prawdopodobieństwo występowania jej wyłączania. Komora spalania odzyskuje czystość i następuje wielokrotne zmniejszenie wyrzucania ze spalinami niespalonych cząstek oleju, jakie skutecznie zatykają katalizator – katalizator oczyszcza się. Niezmiernie istotnym jest tu też znakomite ograniczenie procesu starzenia oleju powodowanego kwaśnymi spalinami co prowadziło do skracania okresu jego eksploatacji, nawet o połowę. Powoli lecz systematycznie przywracane są warunki pierwotne i można wrócić tak do lepszego oleju jak i do fabrycznych zaleceń w okresach między wymianami.
Porządek stosowania:
• Obróbka silnika wykonuje się w trzech etapach gdzie minimum aplikatorów to 3 sztuki:
1-szy etap: zawartość tubki wprowadzić przez wlew oleju w rozgrzany do temperatury pracy silnik. Uruchomić silnik i utrzymać na biegu jałowym przez 5-10 minut.
2-gi etap: wykonać w tym samym porządku jak pierwszy po 100-250 km jazdy.
3-ci etap: przeprowadzić jak poprzednie po przebiegu 100-250 km.
Obróbka uważana jest za zakończoną po przebiegu ok. 1500 km.
Uwagi:
• Oleju do końca obróbki nie zaleca się wymieniać; Możliwa jest obróbka na biegu jałowym(4 godziny jako ekwiwalent 200 km jazdy) Nowe silniki (przebieg do 20 000 km) obrabiać jednoetapowo dwoma tubkami
• Silniki po naprawie głównej zaleca się obrabiać w trzech etapach jak z przebiegiem. Metalowo ceramiczne pokrycie zabezpieczające formuje się w każdym sprawnym mechanizmie, jednak gdy mechanizm(silnik) jest w stanie krytycznym(zużycie 100%) niezbędnym jest wymiana zużytych/ uszkodzonych części.
Konfekcjonowanie: Tubka w blisterze 9 ml Art. XA10335