xyz
Trzy lata cieżarowych
3-letni okres prób
Producenci
XADO+firmy zależne.
"Żelazny" argument 0

Tablo

Historia jednej ciężarówki eksploatowanej na drogach USA. Volvo 670 z 2006 r. Silnik Cummins ISX . Do listopada 2013 r przejechał ponad 1 780 000 km. Można przyjąć że codziennie ten pojazd pokonywał 600 km. Nie jest czymś wyjątkowym i 1000 km za dzień. Prócz regularnych obsług technicznych, dość często praktykuje się wykonanie analiz oleju w silniku przez wyspecjalizowane laboratoria. Wzrost udziału metali w oleju świadczy o zużyciu silnika a gwałtowny wzrost o lawinowym zużyciu.

Zastosowano XADO AMC 1 Stage Maximum for Diesel Truck - butelka 0,95 litra / największa. Dalej - co z tego wynikło:

Takim wyspecjalizowanym laboratorium jest „BLACKSTONE Laboratories”. Wykonywana jest analiza spektralna metodą indukowanej plazmy – ICP. Koszt standardowej analizy jest stosunkowo niewielki 20 – 25$. Za taką kwotę klient otrzymuje informację o zawartości metali w oleju a także jego stopień zużycia (lepkość, udział nierozpuszczalnych twardych cząstek, wody, temperatury zapłonu i t.d). Procedura jest bardzo prosta: rejestrujesz się na stronie i otrzymujesz specjalny zestaw do pobierania i przesyłki próbek. Sam pobierasz próbki (100-150ml) i przesyłasz pocztą. Wynik badań otrzymujesz praktycznie na drugi dzień pocztą elektroniczną po doręczeniu przesyłki do laboratorium.

Właściciel ciężarówki za namową swego mechanika zastosował XADO AMC Maximum for Truck przy przebiegu 1 280 000 km. a więc krótko (10 tys. km) po pierwszej analizie. Zmiany na plus w kulturze pracy silnika kierowca odczuł już po kilku milach jazdy. Nie mniej miłym zaskoczeniem było wydłużenie przebiegu o 200 mil na jednym tankowaniu = 250 USGallon/ok.946 ltr/. 1 US Gallon = 3,785 ltr. Oznacza to oszczędność około 500$ w wydatkach na paliwo każdego miesiąca. Obiektywnie o stanie technicznym silnika powiedziała analiza.

Nie stanowi tajemnicy fakt iż producenci pojazdów (nie tylko) oszczędzają na wszystkim, sprzedawany produkt ma wytrzymać okres gwarancji plus jeszcze kilka miesięcy a potem sypać się w każdym węźle i zespole.

Przywołane Volvo 670: Zakup nowego silnika to wydatek rzędu 20 000$. Remont kapitalny to przeważnie 1/3 nowego a do tego przestój pojazdu generujący tylko koszty.

Właściciel trucka: ciekawym było usłyszeć reakcję specjalistów z Laboratorium gdy zapewniłem ich że silnik nie był poddawany jakiemukolwiek remontowi. Nie przyjmowali do wiadomości że silnik nie przechodził remontu kapitalnego. O czym mówią metale: Fe, Cu, Pb, Cr, Al. – podstawowe metale wchodzące w skład elementów konstrukcyjnych silnika jakich powierzchnie robocze zużywają się tarciem. Starty pył metalowy trafia do oleju i z nim krąży w obiegu. Makrocząstki zostają wychwycone i osadzone w filtrach oleju – te są utracona na zawsze. Cząstki przechodzące przez filtry mają potencjalną szansę powrócić na powierzchnie tarcia gdy wystąpią sprzyjające warunki fizyko-chemiczne. Tworzenie takich warunków zapewnia Rewitalizant.

Przelicznik: 1 mila amerykańska = 1,609 km. Pierwsza analiza była wykonana 10.08.2011 przy przebiegu 788 000 mil/1 269 000 km/ vide tabela. Druga analiza – 14.10.2011 przy przebiegu 810 000 mil/1 303 000km/ vide tabela Trzecia analiza – 05.06.2013 przy przebiegu 1 057 000 mil/1 701 000 km/ vide tabela Czwarta analiza – 25.10.2013 przy przebiegu 1 108 000 mil/1 783 000 km/vide tabela Sumarycznie: pojazd przejechał 320 000 mil/515 000 km poczynając od pierwszej analizy. Wyjaśnienia do tabeli: Zapis dat specyficzny dla USA. Prawa kolumna – ilości statystyczne dla tego typu silnika. Liczby udziału metali w próbkach – jednostka na milion – ppm. Opracowano na podstawie materiału XADO.

PS. Proces sterowany rewitalizantami i jego efekty dotyczą wszystkich silników tłokowych, sprężarek, przekładni i t.d. ale tylko ułamek procenta użytkowników zleca wykonanie analiz na obecność metali…

Komentarze do wpisu (0)

 

Rabat od kwoty zakupu %
Powyżej 100,00zł 10
Powyżej 200,00zł 12
Powyżej 500,00zł 14
Powyżej 700,00zł 17
Powyżej 1 500,00 21
Powyzej 3 000,00zł 28
Chmura tagów
rewitalizacja, ceramizacja, spaliny, olejowa, degradacja oleju, nanotechnologie, modyfikacja, węglik żelaza, cementyzacja, diamentopodobne,samoregeneracja, smarowanie, odtłuszczanie, EGR, DPF, katalizator, wypalanie,dymienie, niebieskie,
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl