Producenci
XADO+firmy zależne.
Pytanie - odpowiedź

Najczęściej zadawane pytania:

Kilka uwag ogólnych:

1. Proszę nie porównywać rewitalizantów z innymi produktami - produktów o takim działaniu, działaniu fizyko-chemicznym  na naszym rynku nie ma. Nanotechnologia naturalna - to właśnie ma miejsce.

2. Internet pełen jest pytań czym i jak usprawnić silnik czy skrzynię biegów. Dmucha przez odmę i pluje olejem, klekoczą lub dzwonią popychacze zaworów, słychać stuki w silniku, kontrolka ciśnienia oleju mruga na wolnych obrotach, skrzynia biegów jęczy z różnymi poziomami i natężeniami dźwięków.

3. Fora samochodowe - miejsce spotkań i dyskusji w zakresie określonej marki czy odmiany autka. Są tam też "dyskusje" o modyfikatorach warstw wierzchnich przy zupełnym braku rozumienia fundamentu tematu...

Inną kategorią bo już poza samym silnikiem są pytania dotyczące katalizatora czy filtra sadzy, cząstek stałych DPF, FAP. Zatykanie systemów oczyszczania spalin czy nawet zaklejanie olejem nie jest czymś niespotykanym. Wieszający się zawór EGR to też nie sporadyczne przypadki.

No cóż - to wszystko WYNIKA z zużycia.

Czy istnieją produkty konkurencyjne w rozumieniu "działanie"? - Oczywiście że tak, ale nie w Polsce i nawet nie na terenie UE.

Jako że bardziej interesuje nas praktyczna strona - kilka pytań i odpowiedzi poniżej:

Pytanie: Technologia obróbki pompowtryskiwaczy w VW 2,5 TDi?

Odpowiedź:

Na początku, proponuję przemyć / oczyścić układ zasilania paliwem preparatem np. AtomEx „Cleaner Diesel”, dodać przy tankowaniu i wyjeździć do stanu rezerwy - min. 40 litrów. Wymienić filtr paliwa (jeżeli dawno nie wymieniany). Jako kolejne: przed kolejnym tankowaniem, dodać w zbiornik zawartość jednej strzykawki(8ml) lub tubki(9ml)  rewitalizanta EX120 przeznaczonego do wszelkich pomp paliwowych i systemów wtryskowych. Jeżeli jest zauważalne zużycie pompowtryskiwaczy to przed kolejnym tankowaniem należy dodać jeszcze jedną porcję rewitalizanta tego samego rodzaju.

Dzień dobry. Silnik, przebieg 220tys km  dostał AMC 1 Stage Maximum. Chciałbym dodać jeszcze 1 Stage dla wzmocnienia, pytanie – nie będzie gorzej typu nadmiar?

Odpowiedź:

Dzień dobry. Nadmiaru nie będzie ani też negatywnych następstw. Jednak dla pełniejszego efektu 1 Stage Engine wskazane dodać po kolejnej, planowej  wymianie oleju

Dzień dobry. . Ford Torneo Connect 2007 r. Przebieg 226tys.km silnik 1,9 TD 90kM manual. Jaki olej ze swojej półki możecie zarekomendować oraz czym zabezpieczyć / odnowić silnik, skrzynię biegów, układ paliwowy z opisem stosowania. Z góry dziękuję.

Odpowiedź

Dzień dobry. Do silnika proponujemy olej XADO Atomic Oil 5W-30SN – wynika z wymogów Forda. Przebieg auta wskazuje na trójetapową aplikację rewitalizanta jako najbardziej optymalny. Jak postępować – dodać w silnik Vita Flush(puszka 250 ml) na jakieś 800 - 1000 km przed planową wymianą oleju i dojechać z preparatem do wymiany oleju. Wymienić olej wraz z filtrem oleju i przejechać 200-300km na świeżym oleju. Dopiero po tym przystąpić do aplikacji rewitalizanta z grupy EX120 do silników z zapłonem samoczynnym – jak w opisie: W rozgrzany silnik aplikujemy zawartość jednej strzykawki(8ml) lub tuby(9ml) i jedziemy. Druga porcja po przebiegu 300-500km no i po kolejnych 300-500km dodajemy zawartość trzeciej. Mechaniczna skrzynia biegów – wskazane wykonanie PO WYMIANIE oleju w skrzyni. Dodajemy z grupy rewitalizantów EX120 „mech. Skrzynie/reduktory” zawartość 2-ch strzykawek lub tubek w rozgrzaną skrzynię i jeździmy. Instalacja paliwowa wraz z pompami: Zanim zaaplikujemy rewitalizant to powinniśmy oczyścić układ zasilania paliwem – proponujemy zastosowanie „Verylube Complex Cleaner diesel” i wyjeżdżenie ok. 40 litrów paliwa z wprowadzonym cleanerem. Wymieniamy filtr paliwa(jeżeli stary) i aplikujemy zawartość jednej strzykawki(8ml) lub tubki(9ml)  rewitalizanta EX120 „do pomp paliwowych wysokich ciśnień”. No i jeździć.

Dzień dobry. Chciałbym zapytać, jaki preparat zalecacie abym zastosował do automatycznej skrzyni biegów. Samochód Volvo XC 60 diesel, przebieg 220tys. km, olej w skrzyni nie był wymieniany. Skrzynia AISIN TF-80SC pracuje normalnie. Trochę jakby spóźniała się zmiana biegów. Można zastosować któryś z preparatów, nie zaszkodzi skrzyni? Dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedź:

 Dzień dobry! Dodanie rewitalizanta XADO EX 120 do automatycznej skrzyni biegów nie zaszkodzi normalnie pracującej skrzyni jeżeli dotrzymamy się określonego porządku: 1. Wykonać dynamiczną wymianę oleju w skrzyni (nie częściową) 2.  Przepłukać chłodniczkę skrzyni. 3. Przejechać na świeżym oleju 300-500 km. 4. Jeżeli nie ma odchyleń od normalnej pracy, wnosimy w rozgrzany olej skrzyni 1 tubkę (9ml) rewitalizanta EX120 do automatów. Eksploatować w normalnym porządku (bez ograniczeń).

Dzień dobry. MB C230 W 203 z 2003 roku. Silnik M272 z alusila.Proszę podpowiedzieć – jak prawidłowo i czym obrobić zespół cylinder – tłok z pierścieniami.i silnik? Jeżeli można – schematem: co i dlaczego oraz jakiej kolejności aplikowanie.

Odpowiedź:

Dzień dobry. Wskazane silniki z siluminowymi (Al.+Si) blokami i nikasilowym (Ni+Si) pokryciem cylindrów dość często zauważa się zadarcia na płaszczach tłoków i roboczej powierzchni cylindrów z różnych powodów. Jeżeli głębokość uszkodzeń powierzchni cylindrów nie większa jak 0,12-0,15 mm a zużycie oleju jest w dopuszczalnym przedziale, to jest sens obrobić silnik rewitalizantem XADO EX120 do silników benzynowych w trzech lub czterech etapach w cyklu: Dokładnie przemyć układ smarowania silnika drogą wprowadzenia preparatu płuczącego XADO VITA FLUSH w olej znajdujący się w silniku. Przejechać z dodanym preparatem 800-1000km. Dokonać wymiany oleju i przejechać na świeżym 200-300km a po tym aplikować w rozgrzany silnik zawartość czy to strzykawki (8ml) czy tubki (9ml) wskazanego wyżej rewitalizanta. Kolejne dodawanie lepiej  wykonywać co 500-700km po sobie.  Dla pewności czy przy większej ilość uszkodzeń – wskazane są 4-ry etapy. Po przejechaniu ook. 8 tys – 10 tys. Km wskazane jest sprawdzić np. endoskopem, stan powierzchni cylindrów i zależnie od oceny – wykonać dopełnieniową obróbkę na wybranych cylindrach celem ostatecznego usunięcia(zabudowy) rys i zadarć. Proces ten wykonujemy za pomocą rewitalizanta EX 120 do cylindrów.drogą nanoszenia na gładź cylindrów przez otwór świecy zapłonowej. Rewitalizant rozpuszczamy i mieszamy z rozgrzanym olejem silnikowym i za pomocą strzykawki z plastikową przedłużką natryskujemy na gładź cylindra. Silnik ma być ciepły ale nie gorący. Po naniesieniu – kręcimy wałem korbowym parę razy rozrusznikiem a następnie uruchamiamy i eksploatujemy w normalny sposób.

Proszę o konsultację: silnik z aluminiowym blokiem i niklowo-krzemowymi gładziami cylindrów (nikasil). Istnieją niewielkie ryski i zadziory na gładziach cylindrów  i wynikające z tego zużycie oleju(sprężanie na poziomie 14 bar). Są preparaty jakie potrafią usunąć owe ryski – które i jaką ilość należy zastosować aby efekt był wymierny?.

Odpowiedź:

Wysokie sprężanie przy znaczącym zużyciu oleju  może być wynikiem doszczelniania olejem. Propozycja i cykle: Na ok. 1000 – 1500 km przed planową wymianą oleju wlać w silnik preparat Vita Flush w proporcji 100-120ml na 1 litr oleju w silniku i jeździć. Wykonać planową wymianę oleju, przejechać na świeżym oleju jakieś 200-300 km  Jeżeli silnik zasilany benzyną lub LPG  to przez otwory świec w ciepły(nie gorący) silnik, nanieść na gładź cylindrów rewitalizant „do cylindrów”. Pokręcić rozrusznikem 3-4 razy i ponownie nanieść rewitalizant na gładź cylindrów, następnie zakręcić świece no i uruchomić silnik, utrzymać przez 2-3 minuty bieg jałowy. Przejechać ok. 700-800km i jako kolejne – dodać rewitalizanty XADO EX120(strzykawka 8ml lub tuba 9ml) przeznaczony do silników zasilanych benzyną lub LPG w olej silnikowy aby usprawnić dół silnika oraz szczelność pierścieni zgarniających. Metodyka: zastosować min. 4 sztuki w sekwencji - jedna co kolejne 300-500km przebiegu. Po przebiegu ok.5-7 tys. Km zużycie oleju powinno się unormować, pod warunkiem że głębokość zadarć gładzi cylindrów nie przekracza 0,15 mm.

Opel Zafira1,9TD. Silnik zużywa olej. Przyczyn nie określono, proponowany cykl na wstępnym etapie: jedna puszka Vita Flush i wymiana oleju na 5W-40 SM/CF. Można skorzystać również z odmiany „City Line”?

Odpowiedź:

Opel Zafira 1,9TD to 4,3 litra oleju w silniku. Podwyższone zużycie oleju przez silnik: proponuje się zastosowanie 2-ch puszek 250ml Vita Flush i przejeździć nawet do 1000 kilometrów a potem wykonać normalną wymianę oleju. Producent auta zaleca stosowanie oleju syntetyku wg ACEA C3, odpowiada temu olej 5W-40 SM/CF. Jeżeli DPF-u nie ma to może być semisyntetyk 5W-40 SL/CF City Line. Kolejnym etapem, po przejechaniu 200-300km na świeżym oleju  powinno być dodanie rewitalizanta 1 Stage.

C.D.N.

 

 

Kilka pytań natury ogólnej i odpowiedzi natury ogólnej:

Jaka jest grubość pokrycia metaloceramicznego po rewitalizacji?

Maksymalnie taka jak głębokość rys czy wżerów w powierzchni a minimalnie – powłoka liczona w atomach nałożonych na siebie. Maksymalny przyrost o wielkości 1,5 milimetra zanotowano na zębie o module 60. Przyrost ten to grubość warstwy jaka całkowicie zabudowała dość głęboką rysę na zębie (była zmierzona jej głębokość). Grubość warstwy zależy wprost od rzeczywistych chropowatości współpracujących powierzchni i będą to wartości liczone w tysięcznych milimetra poprzez setne czy dziesiąte. Na pewno nie da się zabudować / odnowić / wyremontować element z rysami zgodnymi z kierunkiem ruchu i otwartym końcem – rowu nie zasypuje się wzdłuż.

Czy nie narośnie warstwa metalowo-ceramiczna na tyle, że silnik się zaklinuje?

Nie. Rewitalizacja jest procesem samoregulującym się. Niezbędnym warunkiem jego zaistnienia jest tarcie powierzchniowe. Gdy powłoka jest uformowana, tarcie gwałtownie się zmniejsza. Przyrost powłoki ustaje.

Po zastosowaniu rewitalizanta powstaje wyjątkowo twarda powierzchnia. Czy w razie konieczności można przeprowadzić szlif remontowy cylindrów silnika?

To pytanie nurtuje wielu miłośników motoryzacji. Spieszymy ich uspokoić. Warstwa metalowo-ceramiczna formuje się na głębokości 10-30 mikrometrów w złożeniu pierścień tłokowy- cylinder. Narzędzia stosowane do roztaczania cylindrów silnika zbierają głębiej niż sięga zmieniona warstwa i usuwają dziesiętne części milimetra. Wyjątkowa zdolność rewitalizanta do przywracania geometrii zużytych części, umożliwia całkowitą rezygnację z czasochłonnych i kosztownych napraw. Pytanie o remont kapitalny traci sens.

Czy nie złuszczy się w procesie eksploatacji warstwa metalowo-ceramiczna?

Nie. Dyfuzja kontrolowana i sterowana rewitalizantem doprowadza do utworzenia krystalicznej warstwy bez widocznej strefy rozdziału a przebudowę można stwierdzić tylko drogą liniowych zmian ciągłych warstwy tj udziałem np. węgla – nie występuje uskok w jego zawartości a ciągły wzrost aż do przesycenia na samej powierzchni. Dlatego między powierzchnią rodzimą i ceramiką metalu nie ma wyraźnej granicy, a zatem nie ma możliwości oddzielania się pokrycia metaloceramiki.

Słyszałem, że dodatkowe preparaty do oleju zatykają filtry?

Żel-rewitalizant łatwo się rozpuszcza w oleju, pozostawiając niezmiennymi jego własności lepkościowe i fizyko-chemiczne. To co widzimy w trakcie aplikacji jest po prostu nośnikiem czystego składnika. Czysty składnik to praktycznie niewidoczny pył o ziarnie nie większym jak 0,00001 milimetra. Próbował ktoś przesiewać piasek sitem o oczku 0,5 x 0,5 metra? – coś się oddzieliło? Brudny filtr może zatrzymać drobiny rewitalizanta w porowatych warstwach brudu. Ważna uwaga – jeżeli filtruje olej popularny „bączek” tj. filtr odśrodkowy - OBOWIĄZKOWO musi być wyczyszczony do poziomu nowego lub (co jest lepszym rozwiązaniem) powinien zostać zablokowany na jakieś 1000-1500 km lub ok.50 rbh. Taki przypadek narzuca wykonanie najpierw wymianę oleju a dopiero po tym aplikację rewitalizantów

Chciałbym zastosować go w swoim nowym samochodzie, który jest na gwarancji…

Według naszego przekonania zastosowanie produktu w silniku w pierwszych etapach jego eksploatacji jest jednym z najbardziej zalecanych zastosowań. Działanie rewitalizanta jest szczególnie skuteczne w przypadku docierania się nowych elementów. Z rewitalizantem proces dotarcia odbywać się będzie szybciej, efektywniej i równomierniej, praktycznie bez strat metalu na wióry. Dlaczego? – istnieje bogactwo startego pyłu metalowego do zabudowania rewitalizantem we wszystkich możliwych warstwach poddanych tarciu. Nie istnieją idealne powierzchnie w produkcji wielkoseryjnej.

Co oznacza gwarantowana ochrona przez 100 000 km?

Oznacza to, że w okresie gwarancji w trybie normalnej pracy powierzchnie nie będą się zużywać. Przykład: jeżeli po 99 tysiącach przebiegu na ścianie cylindra nagle pojawi się rysa, zostanie ona wypełniona dzięki wysokim właściwościom samoregenerującym rewitalizanta.Rysa „zabliźni się”.

Kiedy zacząć stosować rewitalizant?

To pytanie dość często się powtarza - jaki będzie najlepszy moment zastosowania... Informacja od klienta, w roku 2017 to pytanie znalazło odpowiedź na hamowni: Znaczący wzrost mocy i momentu z jednoczesnym dość dużym obniżeniem głośności zespołu napędowego w porównaniu do pozostałych aut tego wariantu i modelu z przebiegiem poniżej 30 000 km. Nowe auto w jakim został zaaplikowany AMC  SUV przy przebiegu 500km, pomiar wykonano przy przebiegu poniżej 4000 km. Dealer był zszokowany i wezwał swoich diagnostów do sprawdzenia - NIC NIE ZNALEZIONO - wszystko bez zmian i fabryczne!

Rewitalizant jest skuteczny na każdym etapie eksploatacji samochodu i zawsze przynosi korzyść. Ważne, aby węzeł był w stanie roboczym. Rewitalizant powinien być stosowany od momentu pierwszego uruchomienia silnika.

 

Co się dzieje z honowaniem po zastosowaniu rewitalizanta?

Honowanie jest potrzebne, zapewnienie dość bezpiecznych zmiennych luzów i utrzymać olej na gładzi cylindra. Rewitalizant modyfikuje honowanie w miejscach najbardziej intensywnego zużycia (zespół cylinder-tłok w miejscu górnego martwego punktu) i zachowuje niezmiennym w strefach słabo obciążonych.

Jeżeli wierzyć reklamie, teraz można jeździć zupełnie bez oleju?

Można - tylko po co? Z jazdy o suchej misce olejowej silnika korzystamy wyłącznie dlatego, żeby zademonstrować unikalne własności metaloceramicznego pokrycia. Przecież rewitalizant nie jest produktem do jazdy bez oleju, lecz do naprawy, odnowienia i ochrony mechanizmów w dalszej eksploatacji. Olej pełni nie tylko smaruje ale też i myje, poważnie chłodzi, zabezpiecza prawidłową pracę hydraulicznych regulatorów luzów zaworowych . Olej jest potrzebny w każdym aucie, nawet po rewitalizacji. Rewitalizant zapewnia niezawodną ochronę samochodu nawet w sytuacji ekstremalnej (utrata oleju, jazda z dziurawą miską olejową).

Jaki przebieg wytrzyma silnik z okresowymi wymianami oleju po rewitalizacji?

W praktyce, przebieg bez straty polepszonych wyników może wynieść 100 000 km. Po takim przebiegu częściowo zużyte pokrycie metalowo ceramiczne jest w pełni odnawiane przez rewitalizację powtórną, jaką można przeprowadzić w dowolnym momencie. Celem utrzymania rezerw własności regeneracyjnych powierzchni na najwyższym poziomie zaleca się stosowanie olejów z zatomizowanym rewitalizantem - XADO Atomic Oil lub zatomizowany kondycjoner metalu (AMC) z rewitalizantem przy każdej wymianie oleju(wariant Tuning lub High Way).

Na jakim oleju lepiej się „obrabia” – starym, nowym, mineralnym czy syntetycznym?

Nie ma znaczenia gdyż rewitalizant da się rozpuścić w każdym rodzaju oleju czy paliwa, nie wstępuje z nimi w reakcje chemiczne oraz nie zmienia ich lepkości, własności chemicznych i fizycznych, eksploatacyjnych. Olej jest tylko transportem do powierzchni tarcia . Rewitalizanty są samoistnym preparatem i nie są składnikiem oleju tak jak piasek nie stanowi elementu składowego taczki.

Jestem drugim właścicielem samochodu. Nie wiem jakie preparaty mógł wykorzystywać poprzedni właściciel. Czy mogę zastosować XADO?

Nawet jeśli wcześniej w silniku były używane jakieś dodatki, one nie będą miały istotnego wpływu na działalność rewitalizanta. Dlaczego? – praktycznie wszelkie inne funkcjonują z olejem i NA powierzchniach elementów współpracujących. Rewitalizant funkcjonuje W powierzchni. Niewielka różnica ale jakże istotna.

Czy może dodatek osiąść na dno misy olejowej przy przymusowym postoju samochodu w długim okresie czasowym i nie stracić swojej skuteczności?

Nie trzeba się martwić, nie osiądzie. Zgodnie z instrukcją obsługi po wprowadzeniu rewitalizanta silnik musi przepracować na biegu jałowym nie mniej niż 5 minut. W tym czasie rozpuści się nośnik w oleju a rewitalizant znajdzie się między powierzchniami tarcia. Przerwy w eksploatacji mechanizmu przestają mieć znaczenie. Ważna uwaga – mechanizm pracuje to proces trwa, mechanizm wyłączony to proces zamiera.

Na wolnych obrotach mruga lampka ciśnienia oleju. Czy pomoże w takiej sytuacji rewitalizant?

Przyczyn obniżenia ciśnienia oleju jest wiele: zaczynając banalnym uszkodzeniem czujnika a kończąc poważnym zużyciem pompy olejowej, panewek lub czopów wału korbowego. Jeżeli zużycie nie jest katastroficzne (100 %), rewitalizant na pewno pomoże.

Czy pomoże XADO przy podwyższonym zużyciu oleju?

Przyczyn podwyższonego zużycia oleju jest jeszcze więcej. Jeżeli chodzi o zużycie cylindrów silnikowych, zapieczenie (zakoksowanie) lub złamanie pierścieni tłokowych, uszkodzenie uszczelnienia zaworów, wyciek oleju przez uszczelki i inne. Gdy jest to zużycie spowodowane tarciem – Rewitalizant pomoże. Chodzi tu o uzupełnienie mikroubytków w strefach pracy pierścieni tłokowych z gładzią cylindrów. Jest jeszcze jeden arcyważny efekt - wyraźne ograniczenie zużycia oleju "na spalanie" znakomicie wspomaga proces samooczyszczenia czy to katalizatora czy to filtra sadzy / DPF - okresowe przeglądy techniczne ten fakt bardzo dobrze eksponują.

Kosztem czego osiąga się oszczędzanie paliwa?

Oszczędność paliwa osiąga się przede wszystkim odwróceniem zużycia silnika a więc przywracania jego parametrów roboczych do fabrycznych. Sprawność silnika rośnie - mniej traci energi na pokonanie oporów wewnętrznych oraz na ciepło - mamy większy udział pracy użytecznej. Sprzyja temu przebudowa struktur warstw wierzchnich , biorących udział w tarciu - wyraźne obniżenie oporów tarcia.

Podczas obsługi technicznej pomiary pokazały wysoką toksyczność spalin...

Powodem podwyższonych emisji szkodliwych spalin może być: jakość używanego paliwa, jak jest dostosowany i jak pracuje osprzęt paliwowy. Najczęstszym jednak powodem jest zużycie silnika. Rewitalizant w takim wypadku pomaga, jego stosowanie obniża udział toksycznych składników nawet dziesięciokrotnie. Potwierdza to szereg badań składu spalin a w tym i podczas testu TUV. Ostatnio miałem rozmowę z naszym Rodakiem mieszkającym na stałe w Anglii - zastosował AMC 1 Stage Maximum do swojej Alfy 1,9 JTD jakiś czas temu. Okresowe przeglądy techniczne wraz ze sprawdzeniem stanu DPF są standardem. Kolejne dwa przeglądy wykazały zanieczyszczenie spalin poniżej poziomu stanu fabrycznego (nowego) i drugi raz zaowocowało poszukiwaniem nieszczelności w układzie wydechowym. Anglikom nie mieści się w głowie że autko o przebiegu ponad 130 000 mil i bez remontu ma lepszy skład spalin niż nowe.

Jak mogę odczuć działanie rewitalizanta w moim samochodzie?

Po dodaniu porcji rewitalizanta wyraźne zmiany w pracy silnika zaczynają się już po przebiegu około 50–100 km. Subiektywnie kierowca odczuje zwiększenie mocy, przyspieszenia, elastyczności, zmianę dźwięku pracy silnika.Poprawa ta jest wynikiem odnawiającego działania rewitalizanta,w pierwszej kolejności – zwiększenia i wyrównania kompresji w cylindrach.

Czy to znaczy, że rewitalizacja może pomóc każdemu silnikowi?

Obróbce podlegają silniki wszystkich rodzajów: benzynowe, na skroplonym gazie (LPG), diesla, na biopaliwie, w tym także wytężone, z wtryskiem bezpośrednim, wielozaworowe czy z turbosprężarką. Do tworzenia ochronnego pokrycia metaloceramicznego silnik powinien być w stanie roboczym. Rewitalizant wykaże swoje działanie regeneracyjne, nawet jeśli silnik znajduje się w stanie krytycznym. Jednak, w tym wypadku, pełne przywrócenie parametrów pracy silnika do parametrów fabrycznych może nie nastąpić.

Czy trzeba rozłożyć w czasie obróbkę silnika dieslu i sprzętu paliwowego? Czy lepiej zrobić to jednocześnie?

Doświadczenie stosowania rewitalizantów pokazuje, że lepiej robić to jednocześnie. Przy jednoczesnej obróbce polepsza się nie tylko praca silnika (zwiększa się jego moc), polepsza się też praca osprzętu paliwowego. Zwiększa się ciśnienia i polepsza się rozpylanie paliwa, w konsekwencji – spada zużycie paliwa.

Czy rewitalizant może zaszkodzić turbosprężarce?

Rewitalizant chroni turbosprężarkę i przedłuża jej żywotność. Konstrukcyjnie turbina jest wykonana w taki sposób, że praktycznie we wszystkich reżimach pracy jej łożyska smarowane są stosunkowo grubą warstwą oleju (smarowanie hydrodynamiczne). Główne zużycie łożyska zachodzi w momencie startu i zatrzymania, zrywany jest wówczas film olejowy. Rewitalizant działa w tych niebezpiecznych dla turbiny reżimach, tworzy na łożyskach warstwę ochronną, przedłużając w ten sposób żywotność turbiny.

Mam system wtrysku „Common Rail”. Mam silnik diesla ( silnik CRDi). Czy zestaw dla takich silników był testowany?

Tak, rewitalizant do osprzętów paliwowych stale przechodzi obowiązkowe testowanie w nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Nowoczesne systemy zasilania silników diesla typu „Common Rail”, „Pumpe Düse” (pompowtryskiwacz) do wytworzenia wysokiego ciśnienia mają pompy typu tłokowego, gdzie największemu zużyciu podlegają tłok i tuleja. Żadnych ograniczeń technicznych stosownie użycia rewitalizantów w tych układach paliwowych nie ma. Prócz tego, tworzące się na powierzchniach par precyzyjnych pokrycia, zapewniają ochronę mechanizmu przed paliwem nie najlepszej jakości (paliwa z zanieczyszczeniami mechanicznymi, wodą i innymi) i paliwa ze złymi własnościami smarnymi (bezsiarkowe paliwo –„suchy olej napędowy”, biopaliwo z dużą zawartością etanolu).

Huczy skrzynia. Czy pomoże w takiej sytuacji rewitalizant?

Istnieją dwa główne powody podwyższonego hałasu w pracy mechanizmów transmisji. W pierwszym wypadku buczenie pojawia się stopniowo i jest spowodowane zużyciem zębów kół zębatych, łożysk, wałów - tu rewitalizant zawsze pomoże. Ale czasem skrzynia huczy od samego początku eksploatacji, jest to spowodowane konstrukcyjnymi i produkcyjnymi wadami (połączenie kół zębatych, zęby których wchodzą w siebie z napięciem i inne). Rewitalizant będzie pracował nawet w tym wypadku ale hałas może w pełni nie zniknąć.

Skutkiem czego polepsza się precyzyjność zmiany biegów?

Skutkiem tworzenia warstwy ochronnej. Cechą wyróżniającą rewitalizanta jest to, że on tworzy warstwę ochronną nie tylko na czarnych, ale również na kolorowych metalach. W danym przypadku na synchronizatorach, które wykonane są z metali kolorowych (stopów brązu) i odpowiadają za zmiany biegów.

Nowoczesne zrobotyzowane automatyczne skrzyni biegów zajmują pośrednią pozycję między mechaniczną i automatyczną skrzynią biegów. Jaki żel stosować?

Ogólnie mówiąc zrobotyzowane automatyczne skrzyni biegów, skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem są udoskonalonymi skrzyniami mechanicznymi. Do rewitalizacji zaleca się stosowanie żelu do automatycznych skrzyń biegów i reduktorów.

Co wlewać do mechanicznej skrzyni z płynem do automatu?

W nowoczesnych skrzyniach mechanicznych, gdzie zamiast oleju stosuje się płyn do automatycznych transmisji (ATF), zaleca się żel do automatycznych skrzyń biegów i przekładni. Rozwiązaniem jest np. EX 120 do automatów.

Czy rewitalizant może zaszkodzić w pracy sprzęgieł samoblokujących mechanizmów różnicowych?

Nie zaszkodzi. Rewitalizant można śmiało stosować do mostów z samoblokującymi się dyferencjałami. Agregat skonstruowany jest w taki sposób, że przełożenie momentu obrotowego sprzęgła przechodzi przez olej i jest sterowane jego lepkością. Rewitalizant nie wpływa na własności lepkościowe oleju. Pewną odmianą są mechanizmy z zespołem LSD - tu zalecany jest EX 120 do automatów

Automaty CVT z stalowym paskiem klinowym odznacza się kapryśnością. Czy pomoże rewitalizant?

Tak. Słabym miejscem variatorów jest kontakt klinowej powierzchni paska z skośnymi tarczami, właśnie ten kontakt rewitalizant najskuteczniej chroni. Oprócz tego, rewitalizant będzie chronić inne elementy metalowe: koła zębate, łożyska, elementy sprzęgła. Dedykowanym jest EX 120 do automatów.

Mój skuter ma niezależny układ smarowania. Gdzie dodać żel – do oleju czy do paliwa?

Do rewitalizacji mototechniki produkuje się specjalny żel. Przy obróbce czterosuwowego silnika rewitalizant dodaje się bezpośrednio do systemu olejowego silnika. Skutery z silnikiem dwusuwowym, są z niezależnym i mieszankowym układem smarowania. Przy obróbce dwusuwowego

silnika z niezależnym układem smarowania rewitalizant dodaje się do zbiornika oleju. W skuterach z mieszankowym systemem smarowania rewitalizant, wstępnie rozpuszczony w niewielkiej ilości oleju, wlewa się bezpośrednio do zbiornika paliwa i dopełnia paliwem.

Huczy mi łożysko. Jaki rewitalizant stosować?

Wraz z żelami-rewitalizantami XADO produkuje smary plastyczne. Aby wybrać dobry smar, przede wszystkim należy określić stopień zużycia węzła.

Smar «Ochronny» – stosuje się do nowych węzłów lub do węzłów o nieznacznym (do 10 %) zużyciu, jest uniwersalnym zamiennikiem jakichkolwiek smarów plastycznych z bazą litową.

Smar «Odnawiający» – zawiera więcej składnika aktywnego, dlatego nie tylko chroni powierzchnię części, ale również odtwarza jej geometrię. Stosowany jest w węzłach i mechanizmach o zużyciu do 50 %.

Smar «Naprawczy» – stosowany jest w węzłach o zużyciu do 80 %. Do wyboru są różne opakowania (pakiet, tuba, kartridż, pojemnik ciśnieniowy).

Dzisiaj 1 Stage jest najskuteczniejszym produktem w rodzinie rewitalizantów. Czym różni się od

zwykłego żelu do silnika. Jakie są jego zalety?

Jego zalety to szybkość działania (duża szybkość modyfikacji powierzchni), uniwersalność użycia i stosowanie jednoetapowe. Szybkie działanie: Nowa, polepszona formuła składu pozwala szybko, w trakcie 1000 km przebiegu, całkowicie zregenerować współpracujące powierzchnie i w pełni zabezpieczyć silnik, gwarantując jego pewną ochronę przedzużyciem na następne 100 000 km przebiegu.

Uniwersalność. Jego skład sprawia, że idealnie nadaje się do silników benzynowych jak i silników wysokoprężnych każdej konstrukcji i stopnia wysilenia. Produkt jest uniwersalny także w odniesieniu do stopnia zużycia silnika—w pojazdach z dużym przebiegiem, przywraca oraz utrzymuje kompresję i moc, a także zapewnia oszczędność paliwa i oleju. W przypadku nowego pojazdu, pozwala na idealne wzajemne dotarcie się części i zapewnia ich maksymalną żywotność. Jednoetapowość. Dzięki 1 Stage rewitalizacja przebiega jednoetapowo. Umożliwia to znaczną oszczędność czasu i upraszcza zastosowanie. 1 Stage jest idealnym produktem dla użytkownika, który ceni sobie komfort oraz szybki i pewny efekt końcowy.

Dobry olej syntetyczny zawiera wszystkie potrzebne dodatki.

Społeczeństwo konsumpcyjne dyktuje swoje prawa. Producenci dążą za wszelką cenę minimalizować swoje koszty i zrobić tańszym swój produkt. To w pełnej mierze odnosi się do formułowania olejów samochodowych: pakiety dodatków w nich ledwie wystarczają, aby spełniać minimalne obowiązkowe wymagania, ale nie więcej.

Stosowanie dodatków nie jest zalecane przez producentów czy to olejów czy to samochodów- wnioski?

Nowoczesny samochód jest kwintesencją konstruktorskiej i technologicznej myśli. Ale stała zmiana w modelowej serii dyktuje swoje warunki – węzły produkują się z minimalnym marginesem bezpieczeństwa. Oprócz tego, podczas ich projektowania nasze realia (jakość dróg i paliwa) nie są uwzględniane. Jeszcze raz podkreślamy, że rewitalizant podwyższa żywotność samochodu, nadaje elementom dodatkowy margines bezpieczeństwa i niezawodności – stanowi dodatkową osłonę.

Czy rewitalizant jest toksyczny?

Niе. Cała produkcja posiada dopuszczenie sanitarne do stosowania w przemyśle spożywczym i Certyfikat

Co oznacza napis «RF» na opakowaniu?

Czynnik rewitalizacji RF (Revitalization Factor) – jest to wskaźnik efektywności regeneracji i ochrony

silnika przed zużyciem. Produkt z oznaczeniem RF 100 posiada maksymalne przywracające i naprawcze właściwości. W wyniku zastosowania Rewitalizanta powierzchnie mają zagwarantowaną ochronę przed zużyciem na następne 100 000 km przebiegu. Produkt z RF o oznaczeniu niższym niż 100 jest przeznaczony

do częściowej rewitalizacji, ochrony przed zużyciem i utrzymania wysokiego poziomu właściwości ochronnych.

 

 C. D. N

 

Rabat od kwoty zakupu %
Powyżej 100,00zł 10
Powyżej 200,00zł 12
Powyżej 500,00zł 14
Powyżej 700,00zł 17
Powyżej 1 500,00 21
Powyzej 3 000,00zł 28
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl